کد خبر: ۱۶۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرین‌دشت: 

 محرم بانگ رسای همه انسان‌هاست

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرین‌دشت گفت: محرم بانگ رسای همه انسان‌هاست و ذات عاشورا نماز است و عدالت، نه فقط عزاداری و مصیبت، بنابراین اگر کسی عاشورا را با همه ابعاد آن بشناسد، اصل مصیبت را فراموش می‌کند.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: صبر، استقامت، پایداری، دفاع از حق و وطن، امروز فلسطینی‌ها به‌ویژه اهالی غزه در برابر حملات و کشتار ناجوانمردانه و شمر صفتان رژیم غاصب صهیونیستی بر گرفته و در امتداد همان حرکت سیدالشهدا (ع) است که فرمودند «مَوْتٌ فی عِزٍّ خَیْرٌ مِنْ حَیاة فی ذُلٍّ»؛ مرگ با عزّت بهتر از زندگی با ذلّت است.
 
 وی افزود: اینکه پس از هزار و ۴۰۰ سال هنوز نهضت حسینی به قوت خود پا برجاست، باید گفت که این یک قیام فطری است که تغییرپذیر هم نیست. دای متعال خداخواهی و عدالت‌خواهی و پیوند به ارزش‌های اخلاقی را در فطرت انسان‌ها قرار داده است و امام حسین (ع) سمبل همه این ارزش‌ها است.
  محرم بانگ رسای همه انسان‌هاست
 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرین‌دشت بیان کرد: از منظر امام خمینی عزاداری برای امام حسین (ع) موجب می‌شود که مردم با اهداف قیام امام (ع) آشنا شوند، از همه مهم‌تر اینکه در عزاداری امام حسین (ع) مردم با فرهنگ عزتمندی و مبارزه با ظلم آشنا می‌شوند که از آموزه‌های مهم اسلام است.

 یوسفی ادامه داد: بر این اساس امام خمینی (ره) عقیده دارد که یکی از خصلت‌های ذاتی تشیع از آغاز تاکنون مقاومت و قیام در برابر دیکتاتوری و ظلم است که در تمامی تاریخ شیعه به چشم می‌خورد هرچند که اوج این مبارزات در بعضی از مقطع‌های زمانی بوده است، شهادت امیرالمؤمنین (ع) و نیز حسین (ع) و حبس و شکنجه و تبعید و مسمومیت‌های ائمه (ع) همه در جهت مبارزات سیاسی شیعیان علیه ستمگری‌ها بوده است. 

 محرم بانگ رسای همه انسان‌هاست
 
 وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین از قدیم‌الایام بین مردم عراق رواج داشته و موضوعی نیست که صرفاً در چند سال گذشته به وجود آمده باشد، یادآور شد: این پیاده‌روی ریشه در تاریخ ما داشته و پیاده‌روی برای زیارت معصومان نیز رایج بوده است، این‌که رونق یافتن گسترده پیاده‌روی اربعین طی سال‌های اخیر چند دلیل اصلی دارد، با از میان رفتن حاکمیت صدام و همچنین پاک شدن منطقه از لوث وجود تروریست‌های داعش، زمینه برای رونق این پیاده‌روی فراهم شده و شیعیان عراق و ایران بر این امر رونق بخشیدند و امروز شاهد سیل میلیونی زوار به سمت کربلا هستیم.
 
 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرین‌دشت خاطرنشان کرد: اگر چه عاشورای حسین (ع) از ابعاد گوناگون، به تمامی امت مسلمان و سایر ملل و جوامع، درس‌های زیادی از جمله عاشقانه زیستن و ایستادگی در برابر ظلم و مقاومت و صبر را تعلیم نموده است، اما چگونگی و کیفیت تبیین این حماسه بی‌نظیر، و راز شکوفایی و ماندگار بودن آن نقش بسیار مهمی را در راستای تعریف واقعی از حماسه حسینی (ع) و ترکیب عینی و عملی بین شور و شعور برعهده داشته که این خود می‌تواند در حیطه مربوط به آن، به صورتی انکارناپذیر و غیر قابل تردید، اساسی جلوه کند.
  محرم بانگ رسای همه انسان‌هاست
 یوسفی تصریح کرد: بررسی و تبیین و تطبیق و تأمل در شیوه‌ها و روش‌هایی که اعمال آنها سبب ارتقای سطح جمع بین شور و شعور و یا بالعکس باعث کاهش این جمع باشد، ضروری و حتمی و به نوعی جدی خواهد بود. 

 وی بیان کرد: محرم بانگ رسای همه انسان‌هاست و ذات عاشورا نماز است و عدالت، نه فقط عزاداری و مصیبت، بنابراین اگر کسی عاشورا را با همه ابعاد آن بشناسد، اصل مصیبت را فراموش می‌کند و برای عاشورای حسینی به سوگ می‌نشیند و گوش دل، باز می‌کند تا بشنود از حرف‌های زخم داری که تیغ تیزش روح را می‌تراشد و صیقل می‌دهد تا تندیسی بسازد از آدمیت.
 
 رئیس جهاد کشاورزی زرین‌دشت گفت: امام حسین (ع) به جهانیان درس آزادگی داد؛ واقعه عاشورا را باید سمبل همیشگی نبرد تاریخ دانست و ابراز داشت که در واقعه عاشورا امام حسین (ع) به عنوان وارث پیامبران در برابر باطل ایستادگی کرد و در مقابل یزیدیان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان و مال و ناموس خود گذشت.
 
 یوسفی پیاده‌روی اربعین اوج نمایش یکپارچه مسلمانان جهان در مقابله با استکبار و کشورهای مزدور را دانست و اضافه کرد: دشمنان دوست ندارند که اخبار این گردهمایی عظیم حسینی به خوبی به جهان مخابره شود؛ چون می‌ترسند وحدت مسلمانان جهان ذیل شعار «لبیک یا حسین» آنان را متزلزل و نابود کند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان